tv3.lv

Kādus pakalpojumus piedāvā riepu serviss, un kādas ir to vidējās cenas?

Automašīnu īpašniekiem vairāk vai mazāk regulāri nepieciešama riepu servisa palīdzība. Pavasarī un rudenī jāparūpējas par riepu maiņu un pie reizes – balansēšanu; kad riepas savu laiku nokalpojušas, jādomā, kur tās nodot, bet bojātas riepas var mēģināt remontēt. Aplūkosim, kādi pakalpojumi ietilpst riepu servisu “ēdienkartē”, un cik tie maksā!

11. aprīlī 9:53

Riepu montāža – viens no izplatītākajiem pakalpojumiem ikvienā servisā

Četri gadalaiki izceļas ar savu specifiku, un viens no šādiem aspektiem ir riepu maiņa. Tā nepieciešama, jo ziemas mēnešos piemērotākas ir mīkstākas riepas ar īpaši pielāgotu protektoru, kas palīdz izvadīt zem riepas esošo ūdeni un sniegu, un nodrošina optimālu saķeri, bet vasarā labāk kalpo cietākas riepas ar mazāk izteiktu protektoru. Riepu serviss, lai veiktu riepu maiņu, jāapmeklē arī tad, ja protektora atlikums tuvojas minimālajam pieļautajam (1,6 milimetri vasaras riepām un 4 milimetri ziemas riepām).

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Foto: Freepik.com / fxquadro

Jārēķinās, ka kvalitatīvs riepu serviss ne vienmēr spēs veikt riepu maiņu jau šodien vai rīt. Tāpēc attiecīgajam pakalpojumam piesakies laicīgi, negaidot, piemēram, pēdējo nedēļu pirms 1. decembra vai brīdi, kad protektora atlikums ir vien milimetrs virs normas. Lieki piebilst, ka savlaicīga riepu maiņa padara braukšanu drošāku.

Riepas mainot, nepieciešama arī to balansēšana, kuras laikā riepu uzliek uz balansēšanas iekārtas, un tā griežas noteiktā ātrumā. Ar datora palīdzību speciālists pēc tam nosaka, vai riepai nav disbalanss, un šāda defekta gadījumā riepas diska iekšpusē tiek piestiprināti metāla atsvari.

Riepu balansēšana ir veids, kā parūpēties, lai braukšanas laikā riepas kustētos vienmērīgi, bez disbalansa. Tā jāveic ikreiz, mainot riepas (arī tad, ja esi nopircis jaunas riepas un tās jau atrodas uz diskiem). Par nepieciešamību veikt riepu balansēšanu var signalizēt arī nebijušas vibrācijas un svārstības braukšanas laikā; šādā gadījumā jāapmeklē uzticams riepu serviss, kas veiks auto diagnostiku un nepieciešamības gadījumā arī balansēšanu.

Potenciālās izmaksas: riepu maiņas cena, ja nav vajadzīga riepu montēšana uz cita diska, ir aptuveni 10 eiro (par četru riepu komplektu). Riepu montāža, ieskaitot balansēšanu, lielākoties svārstās no 20 eiro līdz 70 eiro par komplektu; cenu ietekmē disku izmērs un materiāls.

Riepu glabāšana – aktuāls pakalpojums daudziem

Lai riepas ilgāk kalpotu un netiktu bojātas, tās pareizi jāuzglabā, ievērojot konkrētu temperatūru, mitruma līmeni, riepu pozīciju un atrašanās vietu. Tam papildus riepu komplekts aizņem arī visai daudz vietas, tāpēc arvien iecienītāka kļūst riepu nodošana glabāšanā.

Potenciālās izmaksas: 20-35 eiro, taču uzmanība jāpievērš tam, cik ilgu laika periodu riepas tiks uzglabātas. Lielākoties tie ir deviņi mēneši, taču dažviet termiņš ir īsāks, piemēram, seši mēneši.

Riepu utilizācija – kad pienācis laiks no riepām atvadīties

Foto: Pixabay.com / Berger-Team

Vecas, nolietotas vai bojātas riepas vari izmantot arī pats (izveidojot bērniem šūpoles, iekārtojot savdabīgu puķu podu vai pat izgatavojot no tām mēbeles), bet iecienītāka ir riepu nodošana servisiem vai atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumiem. Tādējādi riepas iegūst otro dzīvi, proti, tās pārstrādā, un no iegūtajiem materiāliem tiek radīta jauna gumija. Tās izmanto arī celtniecības vai ceļu būves nozarēs un cituviet.

Potenciālās izmaksas: 1,5-2,5 eiro par riepu, taču katrs cilvēks reizi gadā vienu riepu komplektu var nodot bez maksas. Pirms tam gan jāpārliecinās, vai attiecīgais riepu serviss šādu opciju piedāvā. Ik pa laikam tiek organizētas arī akcijas, kuru laikā riepas iespējams nodot bez maksas un/vai, to darot, laimēt noderīgas balvas.

Riepu remonts – plašs jēdziens

Ja riepa ir bojāta, uzreiz nav jāmeklē nodošanas punkts, jo nereti bojātas riepas iespējams remontēt. Opcijas ir dažādas: diega ievēršana, ielāpa uzlikšana, vulkanizācija. Diega ievēršana ir ātrākais, vienkāršākais un lētākais risinājums, bet tas der tikai nelieliem bojājumiem. Vulkanizācija ir drošākais riepu remonta veids, bet līdz ar to arī laikietilpīgāks un dārgāks.

Potenciālās izmaksas: diega ievēršana parasti maksā 5-10 eiro, ielāps – 10-20 eiro, bet vulkanizācija – 15-30 eiro. Pirms tam noskaidro, vai pakalpojuma cenā ietverta arī montāža un balansēšana.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Vai arī tev aktuāls ir riepu servisa apmeklējums? Tādā gadījumā ienāc Riepas1.lv sadaļā Riepu serviss un montāža ar Online pierakstu – tajā varēsi pieteikties riepu maiņai un citiem pakalpojumiem Rīgā vai kādā no citām 10 Latvijas pilsētām!

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm