Īstais laiks uzsākt importa biznesu!

Imports un eksports jeb starptautiskā tirdzniecība ir viena no svarīgākajām nozarēm mūsdienu pasaulē, saglabājot tās aktualitāti jau no cilvēces pirmsākumiem. Vai kādreiz esat aizdomājušies, kā būtu uzsākt savu biznesu un kā tajā iekļautos kravu pārvadājumi?

2022. gada 8. decembrī 13:51

Mainīgā ģeopolitiskā situācija pasaulē var pavērt plašas iespējas jauniem biznesa uzsācējiem, jautājums vai un kā mēs spējam tās izmantot? Tirgus izmaiņas šobrīd notiek teju ik pārdienas, tā ir izdevība pārskatīt savu uzņēmējdarbību vai sākt to no pašiem pamatiem un atrast sev piemērotu nišas tirgu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Vispasaules pandēmija un Krievijas iebrukums Ukrainā būtiski mainījis cilvēku iepirkšanās paradumus, licis izvērtēt un pārskatīt sadarbības partneru loku. Nav noslēpums, ka liela daļa produktu tika eksportēti uz Austrumiem, taču pēc Krievijas sāktās karadarbības tirdzniecības attiecības tika lauztas un ierobežotas. Daudzi uzņēmumi bija spiesti pārtraukt savu darbību, kādam ievērojami saruka importa un eksporta apjomi. Visveiksmīgāk manevrēt bija tiem uzņēmumiem, kas pārmaiņas izmantoja jaunu darbības virzienu veidošanai.

Ar ko sākt? Pirmais no soļiem ir biznesa plāns. Ne vienmēr tas ir formāls dokuments maģistra darba apjomā, nereti biznesa impērijas tiek uzceltas pēc kafijas pauzē aprakstītas salvetes. Neskatoties uz to, ir atsevišķas lietas, kas plānā jāparedz:

  • Uzņēmuma mērķis – kādus izmērāmus mērķus jaunais bizness sasniegs un kādā laika posmā.
  • Konkurentu analīze – kas ir nozares vadošie konkurenti, īsumā kas ir to spēcīgās un vājās puses un kā to izmantot savā labā.
  • Uzņēmuma struktūra – atbildību un lomu sadalīšana, tai skaitā apzināt nepieciešamās licences un atļaujas konkrētās produkcijas importam.
  • Produktu un mērķa tirgus apraksts – kas būs produkts un tā pircēji. Šajā solī noteikti pieredzējuši eksperti iesaka idejas pārbaudīt mazākās grupās, lai pārliecinātos, ka mērķauditorijai par tām ir interese un cena šķiet piemērota.
  • Mārketinga plāns – tas palīdzēs atbildēt uz jautājumu kā par produkciju uzzinās patērētājs? Un kāds uzņēmuma tēls visvairāk uzrunās mērķauditoriju.
  • Finanšu plāns – kāda būs produkcijas cena, kāds ir nepieciešamais finansējums un kad tiek plānota uzņēmuma peļņa. Ne velti pasaulē ir populārs teiciens – vēlies nopelnīt miljonu, esi gatavs ieguldīt septiņus.

Kad plāns aprakstīts, jāķeras pie tā īstenošanas. Noteikti priekšrocības biznesa uzsākšanai ir tiem, kam jau ir pieredze starptautiskā tirgū un biznesa attiecību veidošanā.

Sāciet ar  savu sadarbības partneru atlasi.  Izvērtējiet, kas būs produktu ražotājvalsts. Jāņem vērā, ka Eiropas Savienībā ir dažādi atvieglojumi ievedmuitai un atļaujām. Kā arī loģistikas izmaksas būs zemākas no tuvākiem un lielākiem reģioniem. Papildus ražotājam jāatlasa arī vietējie tirgotāji, kas palīdzēs produkciju izplatīt – nereti, lai atrastu tos, jāpielieto tik pazīstamā “auksto zvanu” veikšana. Protams, svarīgs solis ir partneru pārbaude – vai nav sūdzību, kāda ir to reputācija. Pēc pārbaudes seko līgumu slēgšana. Jāatceras, ka tas lielā mērā ir uzticības bizness, līdz ar to labas attiecības ar sadarbības partneriem nozīmēs veiksmīgu sadarbību ilgtermiņā.

Imports pamatā ir grupas darbs. Kolīdz kāds no posmiem palēninās vai apstājas, tā tas ietekmē visu pārējo ķēdi. Ne velti nākošo posmu sauc par sarežģītāko  – loģistika. Tas ir zināms izaicinājums atvest kaut ko, kas tiek saražots kādā pasaules pusē un nogādāt pilnīgi citā tirgošanas vietā. Tas prasa daudz laika un koordinēšanas spēju. Jāspēj orientēties un komunicēt ar dažādām transporta līnijām par piegādes laikiem, maksām un termiņiem. Jāizvērtē, vai pa ceļam būs nepieciešamas noliktavas un kādas būtu piemērotākās un izdevīgākās. Izvēloties loģistikas uzņēmumu ar starptautisku un daudzveidīgu pieredzi, importētājs iegūst savu kravas menedžeri, kas seko līdzi kravai no starta līdz finišam. Tādējādi atvieglojot dzīvi uzņēmējiem. Ja tiek sniegta pilna informācija par kravu – tās nosūtītājvalsti un galamērķi, pārvadātāji var palīdzēt sakārtot noliktavas, apdrošināšanas un atsevišķu licenču jautājumus, kā arī ieteikt par ko vēl ir nepieciešamas padomāt, lai piegāde aizritētu bez liekiem starpgadījumiem.

Imports ir sarežģīts, bet gandarījuma pilns process, kas ļauj baudīt produkciju, kas saražota pasaules otrā pusē, kopumā radot pozitīvu ekonomisko ietekmi kā ražotājiem tā piegādē iesaistītajiem.

Ursus Forwarding ir palīdzējis daudziem jauniem uzņēmējiem uzsākt veiksmīgu biznesu importa un eksporta jomā. Ar 15 gadu pieredzi vietējos un starptautiskos pārvadājumos, esam padarījuši loģistikas pakalpojumus maksimāli ērtus. Ikdienā piedāvājam kravu pārvadājums kā standarta kravām, tā arī projektu kravām.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm