Gredzeni ar briljantiem – vēsture un interesanti fakti

Vai maz ir iedomājama kāda greznāka, elegantāka rota kā gredzens ar briljantu? Lai arī mūsdienās kļūst pieņemami arī sievietei pašai to sev uzdāvināt “tāpat vien”, vēl pavisam nesen gredzeni ar briljantiem bija dāvanas, ko sievietēm pasniedza tikai vīrieši, turklāt ne tāpat vien, bet gan kā saderināšanās apliecinājumu. Kā aizsākās briljanta gredzenu vēsture, uzzini turpinājumā!

2022. gada 8. decembrī 14:40

Romiešu paražas turpinājums

Kā jau minējām ievadā, tipiski gredzens ar briljantu tiek pasniegts sievietei, kad viņa pieņem vīrieša bildinājumu. Antropologi uzskata, ka šī tradīcija aizsākusies ar romiešu paražu, kur sievas valkāja gredzenus, kam piestiprinātas mazītiņas atslēdziņas, kā zīmi par to, ka viņas ir vīra īpašums. Savukārt, pirmais briljanta gredzens tika pasniegts 1477. gadā, kad erchercogs Austrijas Maksimilians bildināja savu saderināto Burgundijas Mariju. Šī rīcība aizsāka briljanta gredzenu modes kliedzienu Eiropas aristokrātu un augstdzimušo aprindās.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Dimanti ir mūžīgi

Nepilnus 500 gadus vēlāk pasaules lielākais dimantu ražotājs un izplatītājs De Beers ASV laida klajā saukli “A Diamond is Forever”, kas kalpojis par iedvesmu novelei, filmai, vairākām dziesmām un mūzikas albumiem ar nosaukumu “Diamonds are Forever” jeb “dimanti ir mūžīgi”. Tolaik tas publikai tika pasniegts kā iedvesmojošs solījums, ka laulība, kuras noslēgšanai izmantots saderināšanās gredzens ar briljantu, būs tikpat izturīga un mūžīga, cik pats dārgakmens. Šis simbolisms daļēji ir saglabājies līdz mūsdienām, savukārt tie cilvēki, kas simbolikai nepievērš uzmanību, uzskata, ka zelta gredzens ar briljantu ir vienkārši skaists, elegants un simbolizē turīgumu un statusu, un tāpēc to izvēlas bildināšanai vai laulības noslēgšanai.

FOTO: Given.lv

Saukļa patiesā nozīme

Sabiedrības sapnis par laimi nostrādāja, un De Beers izdevās sasniegt patieso mērķi, kura vajadzībām tika izveidots un izmantots sauklis “briljants ir mūžīgs”. Tas nebija “vairot laulātu ģimeņu skaitu un laulības noturību ASV”. Tas bija – atgriezt dimantu ražošanas un izplatīšanas uzņēmumu “zirgā” pēc tam, kad 1920-tajos notikušās Lielās depresijas rezultātā saderināšanās gredzeni ar briljantiem vairs ne tuvu nebija sabiedrības prioritāšu lokā. Un šī mārketinga stratēģija kopā ar briljantiem rotātu filmu zvaigžņu fotogrāfijām nostrādāja izcili efektīvi, jo 4 gadu laikā uzņēmuma peļņa palielinājās par 55%. Gredzens ar briljantiem atguva savu slavu.

Briljanta gredzeni vairs nav monopola kontrolēti un ir kļuvuši dabai un pircējiem draudzīgāki

Pēc 100 gadus ilga monopola dimantu lauciņā De Beers pārtrauca savu darbību 2011. gadā, pārdodot uzņēmuma daļas. 7 gadus vēlāk pēc dažādām iekšējām reformām un juvelierfranšīzes izveidošanas uzņēmums, līdztekus citiem nozares dalībniekiem, sāka piedāvāt laboratorijā audzētus dimantus. Šādi tika vairota uzņēmuma popularitāte patērētāju vidū un samazināta dimanta ieguves negatīvā ietekme uz planētu, jo, atšķirībā no “īstajiem dimantiem”, tā saucamo “sintētisko dimantu” ieguvei nav nepieciešams postīt Zemes garozu un nodarbināt cilvēkus bīstamos apstākļos. Turklāt laboratorijas dimantu cena ir krietni zemāka, ķīmiskais sastāvs, kvalitāte un izturība – tikpat augsta, bet mirdzums – vēl izteiksmīgāks nekā zemes dimantiem. Kāpēc neizmantot iespēju iegūt TOP klases juvelierizstrādājumus par pievilcīgām cenām?

FOTO: Given.lv

Zelta gredzeni ar briljantiem – mūžīga vērtība

Neatkarīgi no tā, vai briljanta gredzeniem piešķir simbolisku nozīmi, vai uztver tos kā vienkārši gaumīgas rotaslietas, nenoliedzams ir viens – šie juvelierizstrādājumi vienmēr būs augstā cieņā. Sevišķi, ņemot vērā to, ka briljantus iespējams iestrādāt ne tikai klasiskā dzeltenā zelta, bet arī baltā un sarkanā zelta gredzenos, ļaujot iegūt tieši Tavai gaumei piemērotu rotaslietu, saglabājot zelta kā materiāla izturību, sevišķi pret sūbēšanu.

Gredzens paredzēts citam saņēmējam? Nespēlē veiksmes spēli, minot, vai Tava gaume sakrīt ar saņēmēja gaumi – dodieties uz juvelierizstrādājumu veikalu kopā! Statistika rāda, ka arvien biežāk saderināšanās gredzenus pāri izvēlas kopīgi – 2019. gadā no visiem ASV pārdotajiem gredzeniem 20% gadījumu abi partneri bija klātesoši un kopīgi pieņēma lēmumu par piemērotāko rotaslietu.

Ko darīt, ja partneris ir aizņemts, un nekādi neizdodas atrast laiku kopīgam juvelierizstrādājumu veikala apmeklējumam? Dodieties iepirkties virtuāli! Ieskatieties Given.lv interneta veikala piedāvājumā! Šeit pieejami izcili augstas kvalitātes dzeltenā, baltā un sarkanā zelta gredzeni ar briljantiem un citu dārgakmeņu kombinācijās dažādās cenu kategorijās, turklāt ārkārtīgi plašā dizainu klāstā. Uzdāvini sev vai partnerim izcilu dāvanu – mūžīga briljanta gredzenu no GIVEN!

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm