Ideālais dzīves komplekts labākām vecumdienām – kāds tas ir?

11. novembrī 9:26

Pat dziesmās tiek dziedāts par to, ka jaunībā vajag iztrakoties un dzīvot ar pilnu krūti, bet vecumdienās varēs izgulēties, ārstēties un atiet no mutuļojošās dzīves. Patiesībā pensijas vecums var izvērsties par diezgan aizraujošu laiku, ja tev tam pietiek spēka, neesi gluži notriecis visu naudu un sabojājis veselību.

Dzīve ir tāda interesanta padarīšana, jo visu laiku jādomā dažus soļus uz priekšu, lai paši sev palīdzētu dzīvot tā, kā jūtamies vislabāk. Lai gan bieži vecumdienas tiek uzskatītas par gluži vai norakstāmu vecumu, kad vairs nekas neinteresēs un neko citu kā tikai dīvānā skatīties televizoru mums negribēsies darīt, ir pierādījies, ka tā domā galvenokārt tie, kam pensija vēl aiz kalniem. Pensionāri nebūt nav tie ļaudis, kuri gatavi pielikt savām aktīvajām dzīves gaitām punktu. Taču tam, lai arī senioru vecumā pietiktu enerģijas un varēšanas dažādām aktivitātēm, jāgatavojas visu mūžu, proti, jāuztur aktīvs dzīvesveids, jāvingro vai vismaz jādodas garās pastaigās, jāseko līdzi uzturam un jādarbina arī prāts, lasot grāmatas, piedaloties prāta spēlēs vai risinot krustvārdu mīklas. Tas viss liek kustēties gan ķermenim, gan prātam. Un tad, kad cilvēks beidzot dodas pelnītā atpūtā, viņš var sākt izbaudīt savu brīvo laiku tā kā to vēlas pats.

Protams, ar vecumu fizisko aktivitāšu intensitāte jāmaina un jāpielāgojas sava ķermeņa reālajām iespējām, lai nenodarītu sev pāri, un tieši tāpēc eksistē arī dažādas īpaši senioriem piemērotas aktivitātes, piemēram, nūjošana vai soļbols. Tāpat jāatceras, ka, gadu skaitam pieaugot, samazinās vielmaiņas ātrums, un būtu rūpīgāk jāpiedomā pie uztura. Ja tas darīts visu mūžu, organisms labi jutīsies arī vecumdienās, bet bezrūpīga attieksme pret uzturu sevi noteikti liks manīt. Mums patīk izmantot salīdzinājumu ar vectēviem un vecmāmiņām, kuri ēda pamatīgi, kalorijas neskaitīja, bet bija gana slaidi un nodzīvoja līdz teju simt gadiem. Tomēr jāatceras, ka mūsu senču fiziskā slodze nav salīdzināma ar to, kas mums lielākoties ir tagad, pavadot laiku pie biroja galdiem.

Un ir vēl kāda lieta, par ko noteikti jāsāk rūpēties jau pašos spēka gados – tas ir pensiju 3. līmenis, brīvprātīgais papildu uzkrājums vecumdienām. Jo agrāk cilvēks sāk veidot šādu uzkrājumu, jo pietiks ar mazākām iemaksām mēnesī, lai uzkrātu lielāku summu. Jo vēlāk sāksi, jo vairāk būs jāiegulda, vai arī nekas vērā ņemams tur nesanāk.

Te nu varam teikt, ka ideālais komplekts, ar ko sagaidīt vecumdienas, ir aktīvs dzīvesveids, pārdomāts uzturs un uzkrājums pensiju 3. līmenī. Ja ikviens ņems vērā šo formulu, pensijas vecums var izrādīties tīri patīkams. Vairāk par senioru aktivitātēm un prātīgām izvēlēm pensijas vecumā uzzini raidījumā “Pēdas. Kas paliek pēc tevis?” svētdienās pulksten 18.20 kanālā TV3, kā arī Go3 un www.pedaspectevis.lv.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Par projektu

Raidījumā “Pēdas. Kas paliks pēc tevis?” vides aktīviste un TV personība Kristīne Garklāva kopā ar dažādiem ekspertiem 12 sēriju garumā meklēs atbildes uz jautājumu, kā pēc sevis atstāt pēc iespējas mazāku nospiedumu vidē. Izpētīsim veidus, kā dzīvot zaļāk, patērēt mazāk un gudrāk un kā pieņemt lēmumus, kas nāks par labu nākamajām paaudzēm. Raidījums tapis sadarbībā ar SEB banku.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm